چگونه وردپرس را روی لوکال هاست نصب کنیم؟


برای نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. نصب برنامه مدیریت پایگاه داده (DBMS) ابتدا باید یک DBMS مانند MySQL را روی سیستم خود نصب کنید. اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید، می توانید از نرم افزار XAMPP یا WAMP استفاده کنید که شامل Apache و MySQL است. در صورت استفاده از سیستم عامل لینوکس، می توانید MySQL را از طریق مدیریت بسته های سیستم نصب کنید.

۲. دانلود و نصب وردپرس فایل ZIP وردپرس را از وبسایت رسمی WordPress.org دانلود کنید و سپس فایل را در پوشه htdocs یا www در مسیر نصب XAMPP یا WAMP قرار دهید.

۳. ایجاد پایگاه داده پس از دانلود و نصب وردپرس، باید یک پایگاه داده MySQL ایجاد کنید. به این منظور، به phpMyAdmin در XAMPP یا WAMP دسترسی پیدا کنید و یک پایگاه داده با نام دلخواه ایجاد کنید.

۴. تنظیمات فایل wp-config.php فایل wp-config-sample.php را در پوشه وردپرس کپی کرده و نام آن را به wp-config.php تغییر دهید. سپس فایل را با ویرایشگر متن باز کرده و مقادیر زیر را با اطلاعات پایگاه داده خود تغییر دهید:

define(‘DB_NAME’, ‘database_name_here’); define(‘DB_USER’, ‘username_here’); define(‘DB_PASSWORD’, ‘password_here’); define(‘DB_HOST’, ‘localhost’);

بجای database_name_here، نام پایگاه داده خود را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور MySQL را به ترتیب در فیلدهای username_here و password_here وارد کنید. به عنوان میزبان (host)، مقدار localhost را قرار دهید.

۵. نصب و تنظیمات وردپرس با باز کردن مرورگر وب و وارد کردن آدرس localhost/namadomain و یا 127.0.0.1/nam

دیدگاهتان را بنویسید